Pyramid | Milan
PYRAMID, 2016
Castello Sforzesco, Arms Courtyard, Milan
Site-specific installation project,
UV ink-jet print on electro-welded canvases, aluminum structure, light
m 22x70
PYRAMID, 2016
Castello Sforzesco, Arms Courtyard, Milan
Site-specific installation project,
UV ink-jet print on electro-welded canvases, aluminum structure, light
m 22x70
ABOUT THIS PROJECT
Pyramid is a monumental image specifically conceived for the Castello Sforzesco to interact and integrate with the architectural space of the Arms Courtyard.
The image is the shadow of a solid body projected onto a translucent surface: a pyramid of light and shadow cast upwards, bound to the ground and oriented towards the sky.
Pyramid is an integral part of the architectural space and daily life of the Castle: a public art intervention in the heart of the monument that preserves the historical memory of the city of Milan.
Piramide è un’immagine monumentale concepita appositamente per il Castello Sforzesco di Milano, che interagisce e s’integra con lo spazio architettonico del Cortile delle Armi. L’opera è fruibile dall’ingresso del Castello presso la Torre del Filarete e attraversando il Cortile lungo l’asse che conduce al Parco Sempione; il portale che si apre all’interno dell’opera dà accesso all’adiacente cortile della Rocchetta.
L’immagine rappresenta l’ombra di un corpo solido che si staglia su una superficie semi-trasparente: una piramide di luce e ombra proiettata verso l’alto, interamente contenuta all’interno del perimetro del muraglione, vincolata al terreno e orientata verso il cielo.
Piramide è parte integrante dello spazio architettonico e della vita quotidiana del Castello: un intervento d’arte pubblica nel cuore del monumento che custodisce la memoria storica della Città di Milano.